.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رسانه، مهمترين ابزار مبارزه با جنگ نرم

فرماندار مرکز استان مازندران گفت : رسانه ها با تحولاتي که در جنبه هاي مختلف مانند فن آوري تجهيزاتي و حجم و روش داشته اند به عنوان حاملان و منتقل کنندگان پيام مي توانند در ساخت فرهنگ عمومي باورها و افکار عمومي موثر باشند.

منصور علی زارعی با بیان اینکه امروزه رسانه های جمعی سهم و نقش قابل توجهی در تکوین و تشدید یا تضعیف فرآیندهای گوناگون فرهنگی- اجتماعی و سیاسی- اقتصادی دارند افزود : رسانه های جمعی با توجه به کارکردهای متنوع همچون آگاهی و اطلاع رسانی، برجسته سازی،ایجاد انسجام و تعلق اجتماعی، نظارت بر عملکرد ساخت قدرت و فراهم آوردن زمینه های مشارکت عمومی و نظارت همگانی در نظام اجتماعی، می توانند جایگاه در خور اعتنایی در تکوین و تکامل و نهادینه سازی شاخص ها و عناصر بنیادین ساختار سیاسی مردم سالاری دینی داشته باشند.


وی خاطر نشان کرد: بدیهی است برخلاف نظام های رایج در طول تاریخ گوهر و جوهره اصلی مردم سالاری دینی، حق و تکلیف توامان و متعامل میان مردم و حاکمیت است که رسانه های جمعی در هرچه شفاف تر شدن این حقوق و تکالیف متقابل در حوزه های گوناگون نقش اساسی می توانند ایفاء نمایند.

زارعی با بیان اینکه ديروز ابزار جنگ دشمنان ، سلاح گرم و استفاده از سلاح شیمیایی بود یادآور شد: در جامعه امروزي قلم و رسانه دیداری وشنیداری و مجازی ومطبوعات مهمترين ابزار مبارزه با جنگ نرم هستند و بايد تقويت و کمک شوند.

فرماندار ساری همچنین افزود : ايران مهمترين كشور منطقه خاورميانه كه موج عظيمي از هجمه های نظامی و سیاسی را تجربه كرده است، به دليل تغييرات بنيادين در مدیریت فضاي سياسي جهان و شعار استقلال‌ ازادی جمهوری اسلامی اعتبار ویژه ای پیدا کرده است.

زارعی یادآور شد: در طول سال‌هاي جنگ تحمیلی دشمنان امكان غلبه و توفق بر ايدئولوژي و اساس انقلاب را نيافتند، اين بار با جنگ نرم به مقابله با ملت ايران برخواستند.

وی تصریح کرد: وظيفه رسانه‌هاي داخلي آگاه‌ کردن مردم از جریانات مختلف از عناصر و مدیران پشت صحنه جنگ نرم است و رسانه‌هاي داخلي و مطبوعات بايد رمز وکلید مبارزه با جنگ نرم دشمنان را به مخاطبان بشناسانند و آنها را نسبت به اقداماتي كه بسياري از آن‌ها در ظاهر و قالب دوستی و با نيت مرموزجنگ نرم‌،ترسیم مي‌شوند، بیدار و روشن سازند.

فرماندار ساری خاطر نشان کرد: رسانه های غرب به درستی ميزان اثربخشی ايران بر افكار داخلي مردمان خاورميانه كه مهمترین منطقه جهان است را مي‌دانند و به خوبي هوشیارند كه هيچ‌چيز نتوانسته از ميزان اين اثر‌بخشی بكاهد، وبا سرمايه‌گذاري کلان و دارابودن پرتیراژترین رسانه ها هنوز نتوانسته اند به ان اهداف دست یایند.


وی افزود: مهمترین وظایف رسانه ها دیداری و شنیداری و مجازی در مقابله با جنگ نرم حفظ وحدت عمومی و اتحاد و اگاه کردن جامعه می باشد.

زارعی یادآور شد: از ابتداي انقلاب هژموني نظام سلطه با انقلاب اسلامي به هم خورد و در حقيقت موازنه قدرت در نظام بين‌الملل به هم ريخت.

فرماندار مرکز استان در پایان اظهار داشت : مهمترين هدف دشمن سست کردن باورهاي ارمانی و دینی مردم است،چرا که این باورها در خون این مردم بوده و دفاع از باورهاي مردم و مقابله با باورهاي وارداتي وظيفه خود مردم و رسانه‌هاست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.